سینا و صدرا

گردش یک روز دیرین

1393/1/16 16:29
نویسنده : عسل
90 بازدید
اشتراک گذاری
سلام

دیروز رفتیم میمند

میمند با تاریخ۸۰۰۰ تا ۱۲۰۰۰ سال در ۳۸ کیلومتری شمال‌شرقی شهرستان شهربابک در عرض ۳۰ درجه و ۱۶ دقیقه و طول ۵۵ درجه و ۲۵ دقیقه قراردارد. ارتفاع آن از سطح دریا ۲۲۴۰ متر و وسعت آن ۴۲۰ کیلومترمربع است این روستا بین شهرهای یزد، کرمان و شیراز قرار دارد. میمند در دهستان‌میمند، در شهرستان شهربابک و در استان کرمان واقع شده‌است. باران سالیانه آن ۱۸۵ میلیمتر است.

میمند روستایی صخره‌ای و دستکند با چند هزار سال قدمت یادآور ایامی است که انسانها خدایان خود را در بلندای کوه‌ها جستجو می‌کردند و کوه نشانه استواری و توان و پایداری و اراده.دورانی که هنوز ایرانیان مهرپرست بودند و کوه‌ها را مقدس می‌شمردند.

این هم جایزه ملینا مرکوری .جایزه‌ای است که از سوی دولت یونان و با همکاری مجامع فرهنگی بین‌المللی مانند یونسکو و ایکوموس (شواری حفاظت از بناها و محوطه‌های تاریخی) به آثاری اهدا می‌شود که دارای شرایط و ضوابط فرهنگی، طبیعی و تاریخی منحصربه‌فرد باشد. روستای میمند در مهر ماه ۱۳۸۵ نیز به عنوان روستای نمونه ملی گردشگری معرفی گردید

اینم ورودی اتشکده است.

این یک حوض اب که از سنگ تراشیده شده  است.یکحوض دیگه هم در روستا وجود داشت.

اینهم یک کوچه که در گویش محلی کیچه گفته می شود.چون یک طرف ان باز هست ولی کوچه دو طرفش بازه.

این هم سفره هفت سین که زیرش نمد پهن شده ودر همین روستا ساخته شده.که من از کارگاهش عکسی ندارم.کسی که اونجا کار میکرد مراحل کارو به بازدید کننده ها توضیح میداد.

اینم یکی از ساکنان روستا


این نقشه روستا هست که روی چوب حک شده.

و این هم پارک کودک که در چند سال اخیر ساخته شده است و این پارک زیبا باچوب وسنگ ساخته شده وسایل بازی همان چیزی است که در پار کهای دیگه می بینیم.

این هم مربوط به حمام است.

پسندها (2)

نظرات (0)